음악

Imagine Dragons & JID - Enemy 가사/뮤직비디오/곡정보/해석/번역

Indotraveler 2023. 11. 30.
300x250

Imagine Dragons & JID - Enemy 가사/뮤직비디오/곡정보/해석/번역 - "Enemy"는 리그 오브 레전드의 첫 번째 애니메이션 시리즈인 아케인의 리드 싱글이자 다섯 번째 트랙입니다. 이 트랙에는 2014년 리그 오브 레전드 월드 챔피언십의 주제가로 라이엇 게임즈 뮤직 팀과 함께 작곡 및 녹음한 곡인 "Warriors"를 함께 작업한 바 있는 이매진 드래곤즈와 JID가 보컬을 맡았습니다.

Enemy 가사
Enemy 가사

Imagine Dragons & JID - Enemy 가사 번역

I wake up to the sounds of the silence that allows
For my mind to run around with my ear up to the ground
I'm searching to behold the stories that are told
When my back is to the world that was smiling when I turned

나는 사물들의 침묵 속에서 깨어나
내 마음을 땅에 귀를 대고 뛰게 합니다
나는 향해서 찾아보려고 합니다, 이야기들이 어떻게 그려지는지
내가 돌아섰을 때 세상이 미소 짓고 있을 때

Tell you you're the greatest
But once you turn, they hate us

그들이 너는 최고라고 말해
하지만 너가 돌아서면, 그들은 우리를 미워해

Oh, the misery
Everybody wants to be my enemy
Spare the sympathy
Everybody wants to be my enemy
(Look out for yourself)
My enemy (look, look, look, look)
(Look out for yourself)
But I'm ready

오, 비참함 속에서
모두가 내 적이 되길 원해
동정심은 그만
모두가 내 적이 되길 원해
(스스로 주의해)
나의 적 (봐 봐 봐 봐)
(스스로 주의해)
하지만 나는 준비가 되어 있어

Your words up on the wall as you're praying for my fall
And the laughter in the halls and the names that I've been called
I stack it in my mind and I'm waiting for the time
When I show you what it's like to be words spit in a mic

벽에 달린 너의 말들, 너는 내 몰락을 기도하고
복도에서의 웃음소리와 나에게 붙여진 이름들
내 마음속에 쌓아두고, 그 시간을 기다리고 있어
말들이 마이크를 통해 뱉어져 나올 때 그게 어떤 느낌인지

Tell you you're the greatest
But once you turn, they hate us (huh)

그들이 너는 최고라고 말해
하지만 너가 돌아서면, 그들은 우리를 미워해 (흠)

Oh, the misery
Everybody wants to be my enemy
Spare the sympathy
Everybody wants to be
My enemy (look, look, look, look)
(Look out for yourself)
My enemy (yeah) (look, look, look, look)
(Look out for yourself)

오, 비참함 속에서
모두가 내 적이 되길 원해
동정심은 그만
모두가
내 적이 되길 원해 (봐 봐 봐 봐)
(스스로 주의해)
내 적 (그래) (봐 봐 봐 봐)
(스스로 주의해)

Uh, look
Okay, I'm hoping that somebody pray for me
I'm praying that somebody hope for me
I'm staying where nobody 'posed to be
P-P-Posted, being a wreck of emotions
Ready to go whenever, just let me know
The road is long, so put the pedal into the floor
The enemy on my trail, my energy unavailable
I'ma tell 'em, "Hasta luego"
They wanna plot on my trot to the top
I've been outta shape, thinkin' out the box, I'm an astronaut
I blasted off the planet rock to cause catastrophe
And it matters more because I had it not
Had I thought about wreaking havoc on an opposition
Kinda shocking they wanted static with precision, I'm automatic
Quarterback, I ain't talkin' sacking
Pack it, pack it up, I don't panic
Batter, batter up, who the baddest?
It don't matter 'cause we at your throat

어, 봐
나는 누군가가 나를 위해 기도하기를 바라고 있어
나는 누군가가 나를 위해 희망하기를 바라고 있어
나는 아무도 있어서는 안 될 곳에 남아있어
감정의 잔해, 언제든 시작하라고 말만 해봐
길은 기니까 페달을 바닥까지 밟아
적이 나를 추적하고, 내 에너지는 사용할 수 없어
난 그들에게 말해, "Hasta luego"
그들은 내 꼭대기로 가는 길을 계획하고 싶어
난 상자 밖에 생각하며, 나는 우주인입니다
난 행성을 떠나 재앙을 일으키기 위해 발사
그것이 더 중요한 이유는 나는 그것을 갖지 않았기 때문
적에게 파괴를 가하려고 생각했습니까?
그들이 정밀하게 정적을 원한다는 것은 어느 정도 충격적이었습니다, 나는 자동적이었습니다
나는 사백을 이야기하지 않았습니다
거들떠봐, 거들떠봐, 나는 패닉하지 않아
배트를 휘두르는 설레임, 누가 제일 나쁘죠?
상관 없어 왜냐하면 우리는 니 목을 노리고 있어

Everybody wants to be my enemy
Spare the sympathy
Everybody wants to be
My enemy
Oh, the misery
Everybody wants to be my enemy
Spare the sympathy
Everybody wants to be my enemy

모두가 내 적이 되길 원해
동정심은 그만
모두가
내 적이 되길 원해
오, 비참함 속에서
모두가 내 적이 되길 원해
동정심은 그만
모두가 내 적이 되길 원해

Pray it away, I swear
I'll never be a saint, no way
My enemy
Pray it away, I swear
I'll never be a saint

그것을 기도하는 것, 나는 맹세코
나는 절대 성인이될 수 없어, 결코
나의 적
그것을 기도하는 것, 나는 맹세코
나는 절대 성인이 될 수 없어

Enemy 정보!

Imagine Dragons & JID 
Arcane의 트랙 5(애니메이션 시리즈의 사운드트랙)

제작사 - Mattman & Robin

 

반응형

댓글

💲 추천 글